موانع راه

نــا گــفـــته هـا ...

وقتشه که با خدا آشتی کنیم!

 

 

 موانع راه ...

خیلی وقت ها یکی از دوستامون بهمون میگه که مثلا بیا و این کار گناه رو انجام بده، بعدا توبه می کنیم. حالا حالا ها وقت هست برای توبه... میدونید توی این موقعیت باید چیکار کنیم و به اون دوستمون -که اگر هر آدم یکیشو داشته باشه دیگه دشمن نمیخواد- چی بگیم؟؟

میتونیم با یه پیشنهاد ، پیشنهادش رو قبول کنیم...

بیایم و بهش بگیم که تو بیا و این زهر رو بخور، من هم قول میدهم که به محضی که تو این زهر رو خوردی بلافاصله تو رو به بیمارستان برسونم. اگر اون نا رفیقی که این حرف رو به شما زد قبول کرد، شما هم به پیشنهادش جواب مثبت بدید.

بهش بگید که تو این سم رو نمیخوری چون که فکر میکنی که شاید تا بیمارستان دوام نیاوردم  توی راه تموم کردم. حالا بیا و فکر کن که وقتی داری فلان گناه رو انجام میدی بمیری. دیگه کی میخوای توبه کنی؟؟ مگر مرگ خبر میکنه ؟؟ مگر میاد بگه که خب آقای فلانی تا نیم ساعت دیگه گناه انجام نده و به ذکر خدا مشغول باش تا ما بیایم و جون مبارکت رو بگیریم. چه بسا خیلی عظیمی از انسان های عظیم و بزرگ بودن که مرگشون موقع گناه سر رسیده.

حاج آقای انصاریان - که خدا حفظشون کنه - نقل می کردند که: یک پیر غلام امام حسین که 50 سال توی دستگاه امام حسین -علیه السلام- خدمت میکرد، شب عروسی پسرش که ساز و دهل هم به راه بوده شرکت میکنه. این بنده ی خدا با تشویق حضار و کمک شیطان دعوت میشه که بیاد و وسط مجلس برقصه. تا شروع به رقصیدن میکنه، قلبش میگیره و در دم جان میده

معمولا گناهان شب عروسی یه بار اتفاق می افته و همون یک شب هزاران هزار شب رو به باد فنا میده. روایت داریم که وقتی هم یک انسان در حالت گناه بمیره و توبه نکنه بدون وقفه وارد جهنم برزخی میشه.

من یه راه حل دیگه ای برای حل مشکل گناه کردن پیشنهاد میکنم. به اون نارفیق بگیم که اگر تو یه ضمانت نامه ی مهردار که زیرش رو عزرائیل-علیه السلام- امضا کرده باشه به من بدی که موقع گناه کردن جون من رو نگیره منم حاضرم که این گناهی که میگی رو انجام بدم...

حالا با این مقایسه که فهمیدیم که گناه مثل سم میمونه آیا باز هم حاضریم که گناه انجام بدیم؟؟

خـــدایـــا

                     ما رو دریــــاب ... 

 

 


نظرات شما عزیزان:

سيد مصطفي
ساعت16:12---22 اسفند 1390

سلام خيلي ممنون استفاده كردم.
به اميد ديدار
صلوات


setare
ساعت16:28---15 اسفند 1390
salam matne jalebi gozashid movaffagh bashid

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در  شنبه 13 اسفند 1390برچسب:گناه,تمثیل گناه,خدا,ناگفته ها,,ساعت 5:27 بعد از ظهر  توسط علیـــرضا